Kevin Hansen
BlipBlop Studio tilbyder residencies til artister og producere, der arbejder med elektronisk og urban musik. Vores residencies varer i op til 2 uger, hvor man får anledning til at fokusere intensivt på sit musikalske projekt i en afgrænset periode, og nyder godt at studiets gode beliggenhed, udstyr og forhold.
Den Roskilde-baserede producer Kevin Hansen, som bl.a. tidligere har arbejdet med artister som Kamill Beckett og Desk Dweller har været resident i studiet i en periode.
Hvad var din yndlingsting ved studiet?
Det jeg sætter mest pris på ved studiet, er kombinationen af brugervenlighed, æstetikken og det brede udvalg af eksternt gear. Det skaber en inspirerende og professionel atmosfære, som gør det let at fordybe sig kreativt.
Hvordan brugte du din tid i studiet?
Jeg brugte tiden både på at gennemgå tidligere produktioner og på at udvikle nye idéer og sketches. Studiet gav mig en mere fokuseret arbejdsgang end jeg typisk oplever i hjemmestudiet. Jeg havde også venner forbi til samarbejde, hvilket gav ny inspiration og perspektiv på min egen tilgang.
Hvad skal dét, du arbejdede på, bruges til?
Jeg arbejdede på flere forskellige ting – bl.a. uofficielle remixes, som jeg planlægger at udgive på SoundCloud og bruge aktivt i mine DJ-sets rundt omkring i landet. Derudover er jeg i gang med en række originale produktioner, som på sigt regner med at samle til nogle mindre EP’er. Det hele er en del af et større projekt, som jeg bygger videre på løbende.
Er der opstået noget uventet i processen – teknisk eller kreativt?
En ting jeg ikke havde forudset, var hvordan stereo-billedet i monitors’ne ville påvirke min lytning. Jeg producerer normalt mest i hovedtelefoner, så det krævede lidt tilvænning – men det åbnede samtidig op for en mere nuanceret og balanceret tilgang til mix og rumlighed.
Hvordan påvirkede omgivelserne og udstyret dit arbejde?
Muligheden for at sende MIDI direkte til hardware-synths var en stor fordel – især fordi jeg ikke selv er den mest performative musiker, men trives bedst med at programmere i DAW’en. Derudover var det en befrielse at kunne arbejde med monitors og spille lidt højere end jeg plejer derhjemme. Det gav en mere legende og intuitiv tilgang, da hovedtelefoner ofte gør én overfokuseret på detaljer, som kan bremse den kreative proces.
Efterlader du noget i studiet til fremtidige residents?
Ja, jeg har lavet en lille sample pack med forskellige sound designs, jeg har skabt under mit ophold. Det er en blanding af synth patches, percussion og teksturer – forhåbentlig kan det inspirere de næste der kommer forbi.
Hvor kan man følge dit arbejde eller høre det færdige projekt?
Jeg har tidligere udgivet remixes under navnet Kaus, primært inden for house-genren. Fremadrettet vil jeg dog udgive under aliaset Coday, som dækker over en mere alsidig og eksperimenterende lyd. Indtil videre kan man følge projektet på Instagram, og jeg arbejder på at få etableret en mere samlet platform for udgivelser og live-aktiviteter.
Har du et råd til andre producere, der får et residency her i fremtiden?
Tag dig tid – Nogle gange handler det bare om at være til stede og lade idéerne komme til dig, i stedet for at presse dem frem. Og så: inviter venner og samarbejdspartnere forbi. Man lærer enormt meget gennem samarbejde – både teknisk og kreativt – og det kan virkelig løfte processen.